Dizajn- Pomoću matematičkih formula ili vizualni izgled?
Kolumna pripreme za razvoj softvera vraća se na informatiku za sve i obrađivati ćemo teme sve do 14.3.2013 kada je zakazano županijsko natjecanje iz informatike pa tako i prezentacija vaših softverskih uradaka, ali bez brige i nakon toga slijedi par priprema u kojima će se govoriti o razlika između županijske i državne smotre. Više o tome uskoro.Danas se bavimo malo dizajnom. Istina da smo ga već prošli, ali idemo zaključiti i tu temu.
Pa krenimo.
Uvod
Iako je za interakciju čovjeka s računalom putem GUI-a trenutno možda najmoćnijakombinacija tipkovnica + miš, mnogi korisnici često se ograničuju samo na miša,
posežući za tipkovnicom jedino u nuždi, ako neku akciju ne mogu obaviti mišem, kao
npr. unos teksta.
Kako su ljudi po prirodi prilično lijena bića, a sukladno zakonu koji je uočio još
davne 1954. godine izvjesni Paul Fitts, vrijeme pomaka miša je proporcionalno nekolicini
čimbenika, a jedan od važnijih je udaljenost koju pokazivač mora prijeći. Zbog tog
razloga u zadnje vrijeme u dizajnu modernih kako operativnih sustava, tako i aplikacija
se nastoji svesti na minimum potreba za «natjeravanjem» strelice po ekranu. Cilj je
postao što više neophodnih informacija korisniku prikazati direktno, bez potrebe njegove
intervencije, a jedan od njih je i uporabom nešto inteligentnijih pokazivača.
Je li Fittsov zakon i danas aktualan?
Pogledajte samo meto sučelje novih windowsa i sve će vam biti jasnije. Kao i sami korisnici određenih aplikacija sigurno volite da ne trebate puno čekati da se nešto pokrene ili pokaže. Tako da npr. programi za koje je potrebna instalacija već ispadaju jer kao što smo gore rekli ljudi su lijena bića.Nije samo Fittsov zakon jednini, ima tu i pravilo zlatnoga reza također.
Nema komentara:
Objavi komentar