subota, 2. lipnja 2012.

Pripreme za razvoj softvera(1)

Natjecali bi ste se u kategoriji razvoj softvera, a ne znate kako početi. E pa mi ćemo vam pomoći u 20 lekcija koje će se prikazivati na portalu ovoga ljeta. Toliko za početak.
Što nam prvo treba? Ideja koja je: jednostavana, inovativna i razumljiva i pristupačana publici koja sluša vašu prezentaciju. Zato ćemo se danas baviti idejom samoga projekta.

Iskustva

Već dugi niz godina natječem na državnom natjecanju iz razvoja softvera, točnije 5 godina, i vidio sam programe sa odličnom idejom, ali slabijom prezentacijom, i obrnuto naravno. I uvijek su bolje prolazili programi sa boljom idejom. Zato je bitno početi kvalitetnom idejom. Evo par karakterisitika koje odlična ideja mora imati:
Pri odabiru teme treba paziti na:
        -mogućnost realizacije ideje!
        -financijski kostur projekta (je li se uloženo vratilo?)
        -ideju (je li ona vec videna?)
        -KISS - "Keep it Short, Simple"
                 "Drži program kratkim i jednostavnim" što jednostavnije to bolje.
           naravno ideja treba biti na visini
        -bilo bi pozeljno iskoristiti nove mogućnosti koje nam se nude
         -sam izgleda programa treba biti(korisnicko sučelje) sto jasnije korisniku
        -koju dobnu skupnu apogada projekt (pred znanje)
        -ideja mora biti inovativna (projekt koji riješava problem koji postoji
                 danas u svijet, a nije trenutno rješen ili nije na adekvatan nacin riješen)
         -ideja je temelj projekta na ideju sve sve dalje gradi

Što je dobro, a što nije

 Kao što Kvint Horacije Flak napisao poslanicu Pizonima kako bi im rekao kakvo treba biti književno djelo iste osobine možemo primjeniti na ideju u softverskom natjecanju.
One su:
  • Ideja mora biti smislena i unaprijed isplanirano što će se napraviti
  • Bitno je znati što kao programer, dizajner ili nešto treće trebate znati što možete, a što ne možete.
  • Slušaj upute od samih korisnika
 Par primjera što je loše, a što nije
  • Ideja koja nista novo ne radi i za svoju funkciju puno boljih rješenja (loše :( )
  • Ideja koja radi nešto već viđeno, ali na neki drugi način (može proći samo ovisi o realizaciji tog nacina :/ )
  • Ideja koja je toliko inovativna da sve elemente koje rabite su vaši (odlično :D) 

Ideja nije samo misao

Ideja nije samo funkcija koju vaš program izvršava ili ispisuje ona je puno više.
Kada dolazite na prezentaciju projakta i do vas dolazi volonter i u ruke vam daje program prezentacije u kojem piše naslov projekta, ime autora i vrijeme prezentiranja. Uvijek je naslov ono što se zapamiti zato je bitno da naslov bude što bolji, e sada ova me misao tjera u novi ulomak.

Što je naziv projekta?

To je ono što publika pamti. Evo opet par primjera naziva projekta:
  • WYSIWYG:  (loše :(, publici ništa ne znaće nizovi slova koji nemaju smisla i ne tvore smislnu cijelnu, aona treba biti vaša ideja (Horacije) )
  • Program za analizu rješavanja testova (predugačak, inače se kaže da ako ne možete reći u 1 rečenici što radi vaš projekt on ne radi ništa korisno,bolji nego prvi, ali može bolje)
  • Mrkva (odlično :D riječ koja puno toga kaže, lako se pamti dok se Program za analizu rješavanja testova puno teže pamti)
Cilj: Pokušati u što manjem broju riječi reći što više.
Već dugi niz godinama slušam o tome kako djeca uziamju engleske nazive za projekte i da se neki bune.
Moje je mišljenje da sa autor projekta odlučuje o tome jer je najgore mjenjati nalov projekta jer ako ga odaberete na engleskom zadržite ga jer ćete po njemu jednoga dana biti poznati ;)

Nastavak slijedi...

Toliko od mene za danas, mi se čujemo za tjedan dana sa već sa nešto korektnijim stavrima kao što su koncept ideje, izgled korisničkog sučelja...
Ukoliko imate neku želju da obradim u ovih još 19 priprema slobodno pošaljite na informatikazasve1@gmail.com.
Pozdrav ;)



Nema komentara:

Objavi komentar